οξειδωτικο στρες

Μέτρηση οξειδωτικού στρες

Τι είναι το οξειδωτικό στρες;

Οξειδωτικό στρες είναι η φθορά (πρόωρη γήρανση) που προκαλείται στον οργανισμό μας εξαιτίας της αυξημένης παραγωγής ελεύθερων ριζών.

Οι ελεύθερες ρίζες είναι ουσίες που παράγονται από τον οργανισμό μας κατά τη φυσιολογική λειτουργία του όπως όταν γίνεται ο μεταβολισμός των τροφών, όταν αθλούμαστε κ.τ.λ.

Οι ουσίες αυτές είναι απαραίτητες για την εξουδετέρωση και την καταπολέμηση παθογόνων ιών και μικροβίων που εισβάλλουν στο σώμα μας, προστατεύοντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Υπό κανονικές συνθήκες μόλις οι ελεύθερες ρίζες επιτελέσουν το έργο τους καταστρέφονται από τους αντιοξειδωτικούς μηχανισμούς του οργανισμού μας.

Συμβαίνει όμως αυτό;

Όταν το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι χαμηλό και εξασθενημένο εξαιτίας

  • της ρύπανσης του περιβάλλοντος
  • καπνίσματος
  • φαρμακευτικής αγωγής
  • έντονου στρες

Το σώμα παράγει πολύ μεγάλες ποσότητες ελεύθερων ριζών τις οποίες το σώμα αδυνατεί να καταστρέψει. Έτσι διαταράσσεται η αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού μας και προκαλείται το οξειδωτικό στρες.

Το οξειδωτικό στρες είναι υπεύθυνο για πλήθος ασθενειών όπως:

  • αλλεργίες
  • υπέρταση
  • στένωση καρωτίδας
  • φλεγμονές
  • δυσκολία απώλειας βάρους
  • ρευματοειδούς αρθρίτιδας
  • διαβήτη
  • αλτσχάϊμερ
  • πάρκινσον
  • εμφράγματος
  • εγκεφαλικού
  • τα περισσότερα είδη καρκίνου
Το οξειδωτικό στρες δεν γίνεται αντιληπτό στα αρχικά στάδια καθώς δεν υπάρχει συμπτωματολογία. Γίνεται αντιληπτό μόνο αφού έχει προκαλέσει βλάβες στα κύτταρα οι οποίες είναι συχνά μη αναστρέψιμες. Όλες σχεδόν οι παθήσεις παρουσιάζουν μη φυσιολογικές τιμές ελεύθερων ριζών. Μέσω του πρωτοπόρου συστήματος Fras 4 Evolvo γίνεται ακριβώς ποσοτικός προσδιορισμός του επιπέδου των ελεύθερων ριζών πριν προλάβουν να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες στα κύτταρα, ενώ ταυτόχρονα μετράται επακριβώς και η αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού το πόσο μπορεί να αμυνθεί δηλαδή στις φθορές αυτές.

Πώς γίνεται η μέτρηση

Η διαδικασία είναι απλή και εύκολη. Αρκεί μόνο μικρή ποσότητα τριχοειδικού αίματος (από το δάχτυλο του χεριού) και κατόπιν γίνεται η αξιολόγηση μέσω του προηγμένου συστήματος φασματομετρίας Fras 4 Evolvo .

Τι πρέπει να προσέξω την ημέρα της μέτρησης

  • να μην έχετε καπνίσει για 4 ώρες πριν από την μέτρηση
  • να μην έχετε φάει ή πιει οτιδήποτε για 4 ώρες πριν από την μέτρηση
  • να μην έχετε πιει νερό για 2 ώρες πριν από την μέτρηση
  • όχι έντονη άσκηση 24 ώρες πριν από την μέτρηση

Κοινοποίηση:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

κρέμα με αμάρανθο

Κρέμα με αμάρανθο και χαρουπάλευρο

Η συγκεκριμένη κρέμα με αμάρανθο αποτελεί μια από τις αγαπημένες μου επιλογές για πρωινό αλλά και για βραδινό. Θεωρώ ότι είναι ένα υπέροχο comfort food καθώς η απαλή υφή της και η γλυκιά γεύση της (χωρίς να περιέχει ίχνος ζάχαρης) μας χαλαρώνει, μας ζεσταίνει και μας αποφορτίζει από μια δύσκολη ημέρα. Αν κρίνω δε από

κέικ με μπανάνα και ξηρούς καρπούς

Κέικ με μπανάνα και ξηρούς καρπούς

Το συγκεκριμένο κέικ με μπανάνα και ξηρούς καρπούς είναι από τα αγαπημένα μου. Είναι απίστευτα χορταστικό και θρεπτικό για μικρά και μεγάλα παιδιά. Πέραν του γεγονότος ότι δεν περιέχει ζάχαρη σε καμμιά μορφή (εκτός αν βάλετε μέλι στην συνταγή αντί για χουρμάδες), περιέχει πάνω από 13 προϊόντα φυτικής προέλευσης. Αυτό φυσικά σημαίνει πως είναι ένα

Μπιφτέκια κοτόπουλου

Μπιφτέκια κοτόπουλου με βρώμη

Τα μπιφτέκια κοτόπουλου με βρώμη είναι μια πολύ καλή εναλλακτική των κλασικών μοσχαρίσιων μπιφτεκιών και κατά την άποψη μου πολύ πιο νόστιμα και ελαφριά. Είναι πλούσια σε άπαχη πρωτεΐνη λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας του κοτόπουλου σε λιπαρά αλλά και σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά όπως βιταμίνη C, βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Κ κλπ

μπιφτέκια σόγιας

Μπιφτέκια σόγιας

Τα μπιφτέκια σόγιας είναι ιδανική επιλογή τόσο για τα άτομα που αποφεύγουν το κρέας όσο και για εκείνους που θέλουν να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό . Η σόγια είναι ένα ψυχανθές φυτό πλούσιο σε πρωτεΐνη. Το γεγονός ότι περιέχει λυσίνη (ένα απαραίτητο αμινοξύ που συνήθως δεν έχουν οι φυτικές τροφές) την καθιστά την κύρια επιλογή ως

αυγομάφινς

Αυγομάφινς

Τα αυγομάφινς είναι ένα σνακ που πραγματικά θα σας κρατήσει χορτάτους για ώρες. Μπορείτε να τα έχετε μαζί σας για σνακ σε εξωτερικές δραστηριότητες στο βουνό ή την θάλασσα. Είναι επίσης ιδανική επιλογή για πρωινό, απογευματινό, μεταπροπονητικό γεύμα ή ακόμη και για βραδινό με την συνοδεία κάποιου λαχανικού. Διατηρούνται στο ψυγείο 3-4 ημέρες για να

Scroll to Top