Φρούτα ή χυμούς;

Ακούμε συχνά σήμερα να τίθεται το δίλημμα “Να φάω ένα φρούτο ή να πιώ ένα ποτήρι χυμό;” ή  “Στο παιδί μου δεν αρέσουν τα φρούτα αλλά λατρεύει τους χυμούς”. Ποιά είναι τελικά η καλύτερη επιλογή;

Αρχικά θα δούμε τι μας προσφέρουν τα φρούτα και γιατί οι επιστήμονες διατροφής επιμένουν στην καθημερινή κατανάλωση τους.

Πλούσια σε φυτικές ίνες

Τα φρούτα είναι μια ομάδα υψηλής διατροφικής αξίας καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες είναι υδατάνθρακες με την ικανότητα να μας κρατούν χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ παράλληλα:

  • βοηθούν καθοριστικά στην λειτουργία του εντέρου
  • μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη και υπερχοληστερολαιμίας
  • μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων

Επιπρόσθετα, περιέχουν πληθώρα βιταμινών, ιχνοστοιχείων και αντιοξειδωτικών ουσιών που είναι απαραίτητες για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες δεν παράγονται από τον οργανισμό αλλά ούτε και αποθηκεύονται για μελλοντική χρήση. Συνεπώς, η καθημερινή πρόσληψή τους είναι καθοριστικής σημασίας.

Τι γίνεται όμως με τους χυμούς;

Εξ’αρχής να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν μιλάμε για χυμούς εννοούμε τους φυσικούς χυμούς, ιδανικά φρεσκοστιμένους από φρούτα εποχής. Όχι τα φρουτοποτά ή τα νέκταρ που υπάρχουν σε τεράστια ποικιλία στην αγορά και περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και συντηρητικών και μπερδεύουν τον καταναλωτή.

Οι φυσικοί χυμοί λοιπόν σαφώς υπερτερούν σε σχέση με τους τυποποιημένους του εμπορίου. Έχουν όμως κάποιες βασικές διαφορές σε σχέση με την κατανάλωση των αυτούσιων φρέσκων φρούτων.

Μειωμένες φυτικές ίνες

Οι φυσικοί χυμοί έχουν σημαντικά μειωμένη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Ειδικά αν μιλάμε για τους λεγόμενους σουρωμένους χυμούς.

Σε συνδυασμό με την υψηλή τους περιεκτικότητα σε απλά σάκχαρα, αυξάνουν πολύ γρήγορα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Το αποτέλεσμα είναι να ανεβαίνουν αρκετά ψηλά οι τιμές του σακχάρου.

Περισσότερες θερμίδες

Για να καταναλώσουμε ένα ποτήρι χυμό, απαιτούνται 3 ή 4 φρούτα, ανάλογα με το μέγεθος τους.

Στην πράξη, προσλαμβάνουμε τριπλάσιες ή και περισσότερες θερμίδες προκειμένου να γεμίσουμε ένα ποτήρι με χυμό.

Απώλεια αντιοξειδωτικών ουσιών

Η επαφή των αντιοξειδωτικών ουσιών με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, δρά οξειδωτικά. Αυτό σημαίνει ότι όσο ο χυμός παραμένει στο ποτήρι, οι αντιοξειδωτικές ουσίες καταστρέφονται και χάνονται.

Η απώλεια αντιοξειδωτικών ουσιών συνεπάγεται την αύξηση του οξειδωτικού στρες και κατά συνέπεια την πρόωρη γήρανση του οργανισμού μας. 

Τι συμπεραίνουμε

Θα λέγαμε πως η ιδανική επιλογή είναι να καταναλώσουμε ένα φρέσκο φρούτο σε σύγκριση με ένα ποτήρι φυσικό χυμό.

Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα πρέπει να δαιμονοποιούμε την κατανάλωση φυσικών χυμών σε περίπτωση που εμείς ή το παιδί μας δεν μπορούμε να καταναλώσουμε ολόκληρα φρούτα. Θα πρέπει όμως να δίνουμε μεγάλη προσοχή στην ποσότητα που καταναλώνουμε.

Επίσης, είναι σημαντικό να καταναλώνουμε τα φρούτα πάντα μαζί με μια πρωτεϊνική τροφή όπως:

  • ανάλατους ξηρούς καρπούς
  • 1 φέτα τυρί χαμηλών λιπαρών
  • Λίγο γιαούρτι

Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνουμε την τήρηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα χαμηλά.

Μια έξυπνη λύση είναι η κατανάλωση Smoothies στα οποία χρησιμοποιείται συνήθως ολόκληρη η σάρκα του φρούτου και σε συνδυασμό με κάποιο πρωτεϊνικό συστατικό, αποτελούν ένα πλήρες γεύμα!

Αγγελοπούλου Μπάρμπαρα!

Κοινοποίηση:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

σπιτικό παγωτό μπανάνα

Σπιτικό παγωτό μπανάνα

Το σπιτικό παγωτό μπανάνα έχει φανατικούς φίλους που παραδέχονται πως το καταναλώνουν χειμώνα-καλοκαίρι ανεξαρτήτως θερμοκρασίας! Τα παιδιά τρελαίνονται γι’αυτό και μετρούν τις ημέρες μέχρι την εποχή που θα τους επιτραπεί να το καταναλώσουν. Οπότε για όλο αυτό το κοινό και για όλους τους υπόλοιπους ετοίμασα μια συνταγή, η οποία όχι μόνο είναι θρεπτική και υγιεινή

κρέμα με αμάρανθο

Κρέμα με αμάρανθο και χαρουπάλευρο

Η συγκεκριμένη κρέμα με αμάρανθο αποτελεί μια από τις αγαπημένες μου επιλογές για πρωινό αλλά και για βραδινό. Θεωρώ ότι είναι ένα υπέροχο comfort food καθώς η απαλή υφή της και η γλυκιά γεύση της (χωρίς να περιέχει ίχνος ζάχαρης) μας χαλαρώνει, μας ζεσταίνει και μας αποφορτίζει από μια δύσκολη ημέρα. Αν κρίνω δε από

κέικ με μπανάνα και ξηρούς καρπούς

Κέικ με μπανάνα και ξηρούς καρπούς

Το συγκεκριμένο κέικ με μπανάνα και ξηρούς καρπούς είναι από τα αγαπημένα μου. Είναι απίστευτα χορταστικό και θρεπτικό για μικρά και μεγάλα παιδιά. Πέραν του γεγονότος ότι δεν περιέχει ζάχαρη σε καμμιά μορφή (εκτός αν βάλετε μέλι στην συνταγή αντί για χουρμάδες), περιέχει πάνω από 13 προϊόντα φυτικής προέλευσης. Αυτό φυσικά σημαίνει πως είναι ένα

Μπιφτέκια κοτόπουλου

Μπιφτέκια κοτόπουλου με βρώμη

Τα μπιφτέκια κοτόπουλου με βρώμη είναι μια πολύ καλή εναλλακτική των κλασικών μοσχαρίσιων μπιφτεκιών και κατά την άποψη μου πολύ πιο νόστιμα και ελαφριά. Είναι πλούσια σε άπαχη πρωτεΐνη λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας του κοτόπουλου σε λιπαρά αλλά και σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά όπως βιταμίνη C, βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Κ κλπ

μπιφτέκια σόγιας

Μπιφτέκια σόγιας

Τα μπιφτέκια σόγιας είναι ιδανική επιλογή τόσο για τα άτομα που αποφεύγουν το κρέας όσο και για εκείνους που θέλουν να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό . Η σόγια είναι ένα ψυχανθές φυτό πλούσιο σε πρωτεΐνη. Το γεγονός ότι περιέχει λυσίνη (ένα απαραίτητο αμινοξύ που συνήθως δεν έχουν οι φυτικές τροφές) την καθιστά την κύρια επιλογή ως

Scroll to Top