Φρούτα ή χυμούς;

Ακούμε συχνά σήμερα να τίθεται το δίλημμα “Να φάω ένα φρούτο ή να πιώ ένα ποτήρι χυμό;” ή  “Στο παιδί μου δεν αρέσουν τα φρούτα αλλά λατρεύει τους χυμούς”. Ποιά είναι τελικά η καλύτερη επιλογή;

Αρχικά θα δούμε τι μας προσφέρουν τα φρούτα και γιατί οι επιστήμονες διατροφής επιμένουν στην καθημερινή κατανάλωση τους.

Πλούσια σε φυτικές ίνες

Τα φρούτα είναι μια ομάδα υψηλής διατροφικής αξίας καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες είναι υδατάνθρακες με την ικανότητα να μας κρατούν χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ παράλληλα:

  • βοηθούν καθοριστικά στην λειτουργία του εντέρου
  • μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη και υπερχοληστερολαιμίας
  • μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων

Επιπρόσθετα, περιέχουν πληθώρα βιταμινών, ιχνοστοιχείων και αντιοξειδωτικών ουσιών που είναι απαραίτητες για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες δεν παράγονται από τον οργανισμό αλλά ούτε και αποθηκεύονται για μελλοντική χρήση. Συνεπώς, η καθημερινή πρόσληψή τους είναι καθοριστικής σημασίας.

Τι γίνεται όμως με τους χυμούς;

Εξ’αρχής να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν μιλάμε για χυμούς εννοούμε τους φυσικούς χυμούς, ιδανικά φρεσκοστιμένους από φρούτα εποχής. Όχι τα φρουτοποτά ή τα νέκταρ που υπάρχουν σε τεράστια ποικιλία στην αγορά και περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και συντηρητικών και μπερδεύουν τον καταναλωτή.

Οι φυσικοί χυμοί λοιπόν σαφώς υπερτερούν σε σχέση με τους τυποποιημένους του εμπορίου. Έχουν όμως κάποιες βασικές διαφορές σε σχέση με την κατανάλωση των αυτούσιων φρέσκων φρούτων.

Μειωμένες φυτικές ίνες

Οι φυσικοί χυμοί έχουν σημαντικά μειωμένη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Ειδικά αν μιλάμε για τους λεγόμενους σουρωμένους χυμούς.

Σε συνδυασμό με την υψηλή τους περιεκτικότητα σε απλά σάκχαρα, αυξάνουν πολύ γρήγορα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Το αποτέλεσμα είναι να ανεβαίνουν αρκετά ψηλά οι τιμές του σακχάρου.

Περισσότερες θερμίδες

Για να καταναλώσουμε ένα ποτήρι χυμό, απαιτούνται 3 ή 4 φρούτα, ανάλογα με το μέγεθος τους.

Στην πράξη, προσλαμβάνουμε τριπλάσιες ή και περισσότερες θερμίδες προκειμένου να γεμίσουμε ένα ποτήρι με χυμό.

Απώλεια αντιοξειδωτικών ουσιών

Η επαφή των αντιοξειδωτικών ουσιών με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, δρά οξειδωτικά. Αυτό σημαίνει ότι όσο ο χυμός παραμένει στο ποτήρι, οι αντιοξειδωτικές ουσίες καταστρέφονται και χάνονται.

Η απώλεια αντιοξειδωτικών ουσιών συνεπάγεται την αύξηση του οξειδωτικού στρες και κατά συνέπεια την πρόωρη γήρανση του οργανισμού μας. 

Τι συμπεραίνουμε

Θα λέγαμε πως η ιδανική επιλογή είναι να καταναλώσουμε ένα φρέσκο φρούτο σε σύγκριση με ένα ποτήρι φυσικό χυμό.

Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα πρέπει να δαιμονοποιούμε την κατανάλωση φυσικών χυμών σε περίπτωση που εμείς ή το παιδί μας δεν μπορούμε να καταναλώσουμε ολόκληρα φρούτα. Θα πρέπει όμως να δίνουμε μεγάλη προσοχή στην ποσότητα που καταναλώνουμε.

Επίσης, είναι σημαντικό να καταναλώνουμε τα φρούτα πάντα μαζί με μια πρωτεϊνική τροφή όπως:

  • ανάλατους ξηρούς καρπούς
  • 1 φέτα τυρί χαμηλών λιπαρών
  • Λίγο γιαούρτι

Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνουμε την τήρηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα χαμηλά.

Μια έξυπνη λύση είναι η κατανάλωση Smoothies στα οποία χρησιμοποιείται συνήθως ολόκληρη η σάρκα του φρούτου και σε συνδυασμό με κάποιο πρωτεϊνικό συστατικό, αποτελούν ένα πλήρες γεύμα!

Αγγελοπούλου Μπάρμπαρα!

Κοινοποίηση:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

ζυμαρικά με αβοκάντο

Ζυμαρικά με αβοκάντο

Τα ζυμαρικά με αβοκάντο είναι ένα φαγητό πλούσιο σε ω3 και ω6 λιπαρά, βιταμίνη c και αντιοξειδωτικά. Μαγειρεύεται πολύ γρήγορα, έχει τέλεια υφή και τρώγεται τόσο ζεστό όσο και κρύο. Υλικά για 2 μερίδες ζυμαρικά με αβοκάντο 250 γραμμάρια κοφτό μακαρονάκι ολικής 1 αβοκάντο πολύ ώριμο 2 κουταλιές σούπας γιαούρτι αγελαδινό στραγγιστό με πλήρη λιπαρά

κρέμα κινόα

Κρέμα κινόα με χαρουπάλευρο

Σούπερ πρωτεϊνικό πρωινό για όσους θέλουν να ξεκινήσουν την ημέρα τους δυναμικά. Η κρέμα κινόα είναι πλήρης σε ω3 και ω6 λιπαρά οξέα. Είναι επίσης άκρως χορταστική και πλούσια σε φυτικές ίνες! Υλικά που θα χρειαστείτε 200ml φυτικό γάλα ή ό,τι γάλα θέλετε 3 κουταλιές της σούπας Νιφάδες κινόα Κανέλλα 1 κουταλιά του γλυκού βούτυρο

κρέμα κεχρί φωτογραφία

Κρέμα Κεχρί

Η κρέμα κεχρί είναι ιδανική για βρεφάκια 6 μηνών και πάνω αλλά για όλους εμάς σαν επιλογή για πρωινό ή απογευματινό μετά προπονητικό σνακ! Υλικά που θα χρειαστείτε 3 κουταλιές σούπας νιφάδες κεχριού 200-250ml νερό ή γάλα (φόρμουλα περίπου 6 μεζούρες ή ό,τι άλλο γάλα θέλετε ) κανέλλα 1 κουταλιά του γλυκού βούτυρο καρπών (πχ

Σεμινάρια διατροφής

Η εκπαίδευση είναι το κλειδί… Για εύκολο υπολογισμό μεγέθους μερίδας και ποσοτήτων Οικογενειών και παιδιών για υιοθέτηση υγιεινού και ισορροπημένου τρόπου διατροφής Εκπαιδευτικών και μαθητών για υγιεινές επιλογές τροφών στο σχολείο Αθλητικών ακαδημιών και συλλόγων για την αξία της αθλητικής διατροφής και τρόπους υιοθέτησης της Επικοινωνήστε μαζί μας για να ενημερωθείτε πως μπορείτε και εσείς

Scroll to Top